Skip to content

Ingezonden brief aan de UK: Stallingspam

3 mei 2011

Spampreventie

Onderstaande is een brief die ik zojuist aan de UK gestuurd heb, in de hoop dat hij donderdag 12 mei geplaatst wordt.

Beste UK-redactie,

De fiets is een belangrijke bezitting van de student. Flexibeler dan de bus, en in de binnenstad vaak sneller. Bovendien is het in de meeste gevallen het enige vervoermiddel waar studenten over beschikken. Het oude, overgespoten barrel maakt ook deel uit van het stereotype beeld van de student.

Wie zijn rijwiel regelmatig voor het academiegebouw parkeert zal dan ook waarschijnlijk wel eens ten prooi gevallen zijn aan fietsschenners die het stalen ros onteren door het -ongevraagd- te behangen met flyers en ballonnen. Bijna dagelijks is de kleurige reclametroep te zien die het eerbiedwaardige academieplein ontsiert. Ik vind dit een laakbare situatie die zo snel mogelijk tot een einde moet komen. Het bezoedelen van de bezittingen van willekeurige, nietsvermoedende personen is laf, achterbaks, gemeen en moreel verwerpelijk. Je blijft van andermans bezittingen af, ook al maak je ze niet kapot. Want de verantwoordelijkheid om de flyer op een nette manier kwijt te raken komt volledig bij de ontvanger te liggen, die er nooit om gevraagd heeft. Wie de flyers laat hangen krijgt papiersneetjes doordat ze in de wind klapperen tijdens het fietsen.

Deze onverantwoordelijke manier van reclame verspreiden is een aantasting van de persoonlijke integriteit van het individu. Vooral omdat de fiets voor studenten zo belangrijk is. Daarom hoop ik dat het snel is afgelopen met de stallingspam.

Henk de Roos

Update 17/11/12
Hoewel ik al een tijdje geen flyers aan mijn fiets heb zien hangen, betwijfel ik of het probleem is opgelost. Ik ben namelijk wel minder in de UB geweest de laatste tijd. Toch heb ik nu maatregelen genomen. Wanneer blijkt of dit wel of juist geen effect heeft volgt een nieuwe update!

From → Brieven

2 reacties
  1. Anton permalink

    Zou eens tijd worden dat iemand daar over zou gaan klagen.

  2. Hm, ik krijg ineens inspiratie voor iets grappigs… Oh, wacht. Niet meer, ik heb een kamertje nodig van 3 bij 4 met kitcherige bloemetjes.

Geef een reactie

