Skip to content

Dr. Oetker Pizzaburgers: een review

10 november 2014

Het is tijd voor iets anders, iets nieuws. Dat moeten ze bij Dr. Oetker hebben gedacht. Voor studenten en eenzame stumperds is een pizza immers een geliefde avondmaaltijd. Goedkoper dan een magnetronmaaltijd of pastasalade, makkelijker dan zelf koken. Het enige nadeel is dat je ze daarna nog in punten moet snijden. Als ultieme luilak heb je daar natuurlijk geen zin in. Is de pizzaburger de oplossing?

In de doos worden twee pizzaburgers geleverd. De vier helften leg je met de broodkant naar beneden in de oven. Het verhitten duurt net zo lang als bij een normale pizza. Pas als ze klaar zijn leg je ze op elkaar. Toen ik dat deed brandde ik mijn vingers een beetje. En het resultaat ziet er een stuk minder indrukwekkend uit dan op de doos.

IMG_20141110_182952

De pizzaburgers smaken lekker, maar niet bijzonder of vernieuwend. Ze smaken gewoon naar pizza. Zo gauw je een hap neemt komt de inhoud eruit, zoals bij hamburgers wel vaker het geval is. Bovendien blijft de inhoud van de pizzaburger fokking heet, waardoor ik ook de binnenkant van m’n gezicht heb verbrand. De pizzaburger wordt geadverteerd als handig en makkelijk, maar dat ontgaat mij dus een beetje. Niet hoeven snijden is een pluspunt, maar ze zijn haast te heet om gewoon op te pakken. Misschien is het een kwestie van wennen en moet je ze gewoon even af laten koelen.

Na de twee burgers had ik geen honger meer, dus qua vulling zijn ze adequaat. Bovendien heeft de overweldigende hitte het voordeel dat zelfs de laatste hap niet koud is, wat bij pizza’s nog wel eens het geval wil zijn.

Met de pizzaburger heeft Dr. Oetker een geloofwaardig product neergezet, dat op zichzelf kan staan. Is er sprake van synergie? Niet echt, de pizzaburger smaakt niet beter dan gewone pizza en neutraliseert de nadelen van hamburgers niet volledig. Maar het zou ook niet eerlijk zijn om dat te verwachten. Als maaltijd voldoet de pizzaburger, zowel wat betreft smaak als vulling. Het is alleen de vraag of ze de meerprijs ten opzichte van een normale pizza waard zijn. Als ik ze weer zou kopen, wat ik niet uitsluit, dan alleen in de bonus.

De Pizzaburger van Dr. Oetker krijgt van mij een 6,5.

From → Uncategorized

One Comment
  1. Ik stel me daar burgers bij voor die stiekem een studentenleven leiden.

Geef een reactie

